Wednesday, September 23, 2009

face it, deal with it, you're gonna be fine.

i lykeee what fergie said about his team MU against manchester city..

" kadang kala anda mempunyai 'jiran yang bising' dan anda terpaksa berdepan dengannya.Anda tidak dapat melakukan apa-apa mengenai mereka jika mereka berterusan buat bising tetapi apa yang boleh kami lakukan, seperti yang kami tunjukkan, hari ini, iaitu teruskan dengan cara hidup anda, hidupkan televisyen dan menguatkan suaranya." (source from b.harian)

seems like a good advice for handling people yg x reti nk tutup mulut and asyik komplen psl org lain, sedangkan diri sndiri berjalan mcm ketam.. hmm...~

2 comments:

Anonymous said...

i like that quote from alex ferguson (manU forever)hehe

kehidupan memang macam tue. semua orang suka nak komen diri kita. kita nie tak betul la, macam tue la,macam nie la.gemuk la,kurus la,hitam la, semua ada. tetapi semua itu tak menjadi masalah kerana hidup kita adalah urusan kita. kita yang mencorakkan semuanya. kita yang menghiasinya dan kita juga yang melaluinya. biarlah apa orang kata asalkan kita hidup bahagia. bukan orang lain bagi kita duit,bagi kita kebahagian tapi semua adalah dari kita sendiri. namun begitu tak semua pandangan orang itu negatif. kita amik pandangan yang mane kita rasa ok dan buang yang kita tak perlu. life is nothing if we are lonely. but world in chaos if we fight for nothing:)

-aishah- said...

wow.. first time anonymous komen kt blog sy..hehe.. thx nway for your great advice. u're right. kte x kn hdup kalau asyik dgr apa yg org len ckp.. above all, we must have faith in ourselves even though sometimes the faith of ours shaking up by some kind of bad disruption ;)